معرفی بهترین ابزار آنالیز توییتر – آموزش Twitter Analytics

فهرست

با رشد روزافزون آمار ایرانیان حاضر در توییتر، بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی فعالیت خود را در توییتر آغاز کرده‌اند.

قبلاً در وبلاگ کاژه آموزش توییتر مارکتینگ را به صورت کامل پوشش داده‌ام و راجع‌به اهمیت آن صحبت کرده‌ام. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین ابزار آنالیز توییتر و آموزش کار با آن بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

Twitter Analytics چیست؟

Twitter Analytics ابزار رسمی آنالیز توییتر است که از سال 2014 در اختیار کاربران شخصی و تجاری قرار گرفته است. این ابزار تحلیل توییتر به شما اجازه می‌دهد تا آمار فالوورها، بازدیدها، نرخ تعامل، ریتوییت‌ها و دیگر موارد را مشاهده و بررسی نمائید. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید استراتژی بازاریابی در توییتر خود را بر اساس داده تهیه و تنظیم نمائید.

طراحی کمپین و استراتژی توییتر مارکتینگ، با استفاده از ابزار آنالیز توییتر و با بهره‌گیری از آمار و داده دقیق و منسجم، باعث می‌شود تا در کمپین‌های توییتر خود، نتایج بهتر و باارزش‌تری را به دست آورید.

چه آمار و داده‌هایی را با ابزار آنالیز توییتر می‌توانیم بررسی کنیم؟

ابزار Twitter Analytics بخش‌های مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها آمار و داده‌های به خصوصی را به شما نمایش می‌دهند. در ادامه و در آموزش کار با ابزار آنالیز توییتر، به معرفی کامل 5 بخش اصلی این ابزار می‌پردازیم.

داشبورد آنالیز توییتر:

صفحه اصلی ابزار تحلیل توییتر، صفحه داشبورد است. این صفحه آماری از عملکرد شما در یک ماه اخیر را نشان می‌دهد. همچنین آرشیو ماه‌های گذشته نیز در قسمت پایین این صفحه وجود دارد.

داده‌های که صفحه داشبورد به شما ارائه می‌دهد عبارت‌اند از:

  • برترین توییت شما بر اساس تعداد بازدید
  • برترین منشن شما بر اساس میزان تعامل
  • برترین توییت شما که شامل تصویر و یا ویدئو است
  • برترین فالوور (اکانتی که بیشترین میزان فالوور را دارد و شما را نیز فالو کرده است)

آنالیز توییتر

صفحه توییت‌ها:

در منوی بالای صفحه و در کنار گزینه Home گزینه توییت‌ها وجود دارد. در این صفحه می‌توانید داده‌های مرتبط با تمامی توییت‌های خود را بررسی کنید. در این صفحه چند نمودار وجود دارد که یکی آمار impressions و تعداد توییت‌های شما را بر اساس روز‌ها بیان می‌کند.

5 نمودار دیگر در این صفحه وجود دارد:

  1. نمودار نرخ تعامل شما
  2. نمودار کلیک بر روی لینک‌های شما
  3. نمودار تعداد ریتوییت‌های شما
  4. نمودار تعداد لایک‌های شما
  5. نمودار تعداد (Replies) یا کامنت‌های شما

همچنین توییت‌های شما نیز به صورت جداگانه نمایش داده شده‌اند که برای آمار و داده‌های اختصاصی هر کدام کافی است بر روی آن‌ها کلیک کنید.

برای دریافت رایگان مشاوره و مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود با آژانس کاژه تماس بگیرید.

صفحه ویدیوها:

در منوی بالای صفحه و با کلیک بر روی گزینه More، سه گزینه برای شما نمایش داده می‌شود که اولین آن‌ها صفحه ویدیوی ابزار آنالیز توییتر است. درست مانند صفحه توییت‌ها، می‌توانید آمار و داده‌های مربوط به ویدیوهای خود را در این قسمت مشاهده کنید.

این صفحه آمار بازدیدها و مجموع دقایقی که ویدیوی شما نمایش داده شده است به همراه میانگین آن را نشان می‌دهد. همچنین به شما نشان می‌دهد که چند درصد از افراد ویدئو را تا انتها دیده‌اند.

صفحه ویدئوهای ابزار تحلیل توییتر، آمار و داده‌های بسیار دقیق‌تر و جذاب‌تری را نیز به نمایش می‌گذارد که باید حتماً آن را برای یک کمپین مارکتینگ خوب در توییتر در نظر بگیرید.

صفحه Conversion Tracking یا بررسی نرخ تعامل:

برای اینکه Tracking  Conversion روی توییتر شما فعال شود، باید توییتر خود را به وب‌سایت خود متصل کنید تا تعداد لیدها و نرخ تبدیل را مشاهده کنید. بعد از اینکه این گزینه را روی وب‌سایت خود فعال کردید می‌توانید آمار و داده‌های مرتبط را مشاهده کرده و در صورت نیاز خروجی .CSV بگیرید.

صفحه Event Manager یا مدیریت رویداد:

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های ابزار آنالیز توییتر که کمک بسیار زیادی به مارکتینگ شما در این شبکه اجتماعی می‌کند، صفحه مدیریت رویداد توییتر است.

این صفحه تمامی روزها و ایونت‌های جذاب را به شما نشان می‌دهد و اجازه می‌دهد تا برای آن‌ها برنامه ریزی کنید. برای مثال شما می‌توانید برای روز پدر در توییتر یک کمپین مارکتینگ طراحی کنید. چیزی که این ابزار را در میان توییتر مارکترها بسیار محبوب کرده است، ایونت‌های فوق‌العاده خاص است. مانند روز با دوچرخه سر کار رفتن یا روز جوراب‌های گم شده!

خب؛ حالا که تمام صفحات و بخش‌های ابزار آنالیز توییتر را به شما معرفی کردیم، می‌رویم سراغ مزایای استفاده از Twitter Analytics !

مزایای استفاده از ابزار تحلیل توییتر

استفاده از ابزار تحلیل توییتر یا  Twitter Analytics سه فایده بزرگ برای شما دارد.

Twitter Analytics

1. بدانید مخاطب شما واقعاً چه چیزی می‌خواهد!

شما با استفاده از ابزار آنالیز توییتر داده‌های بسیار ارزشمندی را در مورد مخاطبان خود دریافت خواهید کرد. داده‌ها و آماری که از طریق این ابزار به دست می‌آورید به شما می‌گوید که مخاطب شما چه محتوایی را بیشتر از بقیه دوست دارد، به چه محتوایی بیشتر واکنش نشان خواهد داد و بسیاری موارد دیگر.

بدون مشاهده آمار محتواهای خود هرگز نمی‌توانید با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کنید.

2. رشد خود را مشاهده کنید.

روند فعالیت و رشد خود را در توییتر به سادگی آب خوردن بررسی کنید! نمودار رشد و افزایش فالوور، بازدید، لایک، ریتوییت و … را به راحتی در یک جا مشاهده کنید.

مشاهده آمار رشد اکانت شما، باعث می‌شود تا بفهمید کدام فعالیت شما باعث جذب بیشتر مخاطبان شده است. یا کدام کمپین شما مخاطبان را از شما دور کرده است.

3. بهترین زمان برای توییت زدن!

یکی از چالشی‌ترین مسائل سوشال مدیا مارکتینگ فهمیدن بهترین زمان برای پست گذاشتن در توییتر است. با مشاهده آمار توییت‌های خود و با بررسی واکنش کاربران، می‌توانید بفهمید که مخاطبان شما بیشتر در چه زمانی آنلاین هستند! مخاطبان شما در چه زمانی بیشترین تعامل را با توییت شما داشته‌اند.

در این مقاله سعی کردیم با آموزش Twitter Analytics بهترین ابزار آنالیز توییتر را به شما معرفی کنیم! برای مقالات بیشتر در زمینه سوشال مدیا مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ حتماً به وبلاگ کاژه سر بزنید.

آنالیز هشتگ توییتر

تجزیه‌وتحلیل دقیق هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه در توییتر، یک عنصر کلیدی و حیاتی در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال به شمار می‌آید. با استفاده از ابزار آنالیز توییتر شما می‌توانید تا بادقت و عمق بیشتری بر عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی خود در توییتر نظارت کنید. از طریق بررسی هشتگ‌ها، شما می‌توانید تعداد کلیک‌ها، تعداد استفاده از هر هشتگ، میزان محبوبیت و تعامل کاربران با آن‌ها، و همچنین تعداد افرادی که از طریق این هشتگ‌ها به جامعه آنلاین شما پیوسته‌اند را نیز ارزیابی کنید.

این اطلاعات ارزشمند را می‌توان از طریق ابزار آنالیتیکس توییتر، پیگیری و فعالیت‌های مربوط به هشتگ‌ها را بررسی کرده و پست‌هایی که از این هشتگ‌ها استفاده کرده‌اند را به دست آورید. علاوه بر این، برخی ابزارهای دیگر نیز وجود دارند که به‌صورت خودکار این داده‌ها را برای شما جمع‌آوری، تحلیل و سپس گزارش‌های دقیق و کاربردی در اختیار شما قرار می‌دهند.

در اختیار داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بادقت بیشتری بر استراتژی‌های بازاریابی خود نظارت کرده و بهینه‌سازی‌های لازم را بر اساس این داده‌ها انجام دهید. همچنین، درک بهتری از روند فعلی علایق مخاطبان خود به دست خواهید آورد که این امر به نو به خود در طراحی کمپین‌های آتی و ایجاد ارتباط مؤثرتر با مخاطبانتان در آینده بسیار حیاتی خواهد بود.

4.3/5 - (6 امتیاز)

موضوعاتی که در مقاله " معرفی بهترین ابزار آنالیز توییتر – آموزش Twitter Analytics " پوشش داده شد

بررسی وضعیت اکانت توییتر ، نرم‌افزار مدیریت توییتر، ابزارهای تحلیل شبکه های اجتماعی، آمار توییتر، آنالیز رایگان هشتگ، تعداد توییت های یک هشتگ، آنالیز شبکه های اجتماعی، بالا بردن ایمپرشن توییتر.

Twitter Analytics ابزار رسمی آنالیز توییتر است. ما در این مقاله به بررسی این ابزار می‌پردازیم و ویژگی‌ها و کاربر‌های ابزار آنالیز توییتر را بیان می‌کنیم. سایت آنالیز توییتر، هشتگ های ترند توییتر امروز، آمار هشتگ توییتر، تعداد کاربران توییتر در ایران، ترند توییتر، ترند توییتر فارسی، بالاترین هشتگ توییتر، رکورد هشتگ توییتر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جشنواره طراحی سایت

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

به  مدت محدود سایتتو با قیمت قالب آماده،
به صورت اختصاصی طراحی کن