آموزش توییتر مارکتینگ در 7 گام! بازاریابی در توییتر

فهرست

سیاست، اقتصاد، موضوعات اجتماعی، دیجیتال مارکتینگ یا حتی فیلم و سینما. فرقی نمی‌کند که علاقه‌مند به کدام حوزه هستید، شبکه اجتماعی توییتر بهترین پلتفرم برای آگاهی از اخبار و موضوعات داغ ایران و خارج از ایران است.

در اکوسیستم دیجیتال مارکتینگ، این اخبار داغ می‌توانند آخرین ابلاغیه‌های یک شرکت، رونمایی از یک‌ استارتاپ جدید و یا خبر آخرین آپدیت‌های گوگل باشند. به همین دلیل بسیاری از کسب‌وکارها و افراد فعالیت خود را در این پلتفرم شروع کرده‌اند و یا به دنبال شروع فعالیت و آموزش توییتر مارکتینگ هستند. در ادامه هفت خان توییتر مارکتینگ را برای شما توضیح داده‌ایم اما لازم است قبل از شروع کمی راجع‌به شبکه اجتماعی توییتر با هم صحبت کنیم.

توییتر مارکتینگ چیست؟ چرا کسب‌وکارها باید از آن استفاده کنند؟

هر برندی برای شنیده شدن صدایش در میان بازار آشفته توییتر، نیاز به علم، دانش و مهارتی دارد که به آن توییتر مارکتینگ می‌گوییم.

توییتر یک پلتفرم بسیار ساده و راحت است که کسب‌وکارها می‌توانند از بازار موجود در آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند. مارکتینگ یا بازاریابی در توییتر قواعد و شرایط خاص خود را دارد که برای موفقیت حتما باید با آن آشنا شوید.

کسب‌وکارها می‌توانند از این پتانسیل بالای موجود در توییتر استفاده کرده و تیک اهداف خود را بزنند. توییتر 326 میلیون کاربر به صورت ماهانه دارد و اخیرا نیز در ایران با استقبال بسیار بالایی روبرو شده است. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد به دنبال آموزش توییتر مارکتینگ باشند.

378B5A01 63C0 4E62 9787 1204DE8942AA

در این مقاله از کاژه و در 8 قدم به آموزش بازاریابی توئیتر برای کسب‌وکارها می‌پردازیم.

7 گام آموزش بازاریابی در توییتر

اگر شروع به فعالیت در توییتر کرده‌اید، این 8 گام مهم از آموزش توییتر مارکتینگ می‌تواند مبانی پایه و پیش‌نیاز‌های شما را به عنوان یک توییتر مارکتر تقویت کند.

1-      یک پروفایل منحصر به فرد بسازید!

وقتی یک نفر به پروفایل شما در توییتر سر میزند یا کامنت شما را در زیر یک پست دیگر می‌بیند، باید خیلی راحت و خودکار متوجه شما بشود و شما را شناسایی کند. برای این کار باید پروفایل توییتر خود را با رنگ، عکس و یا هر جزئیات قابل تشخیص دیگری که می‌خواهید مجهز کنید تا برند و پروفایل سفارشی سازی شده خود را بسازید.

برای سفارشی سازی پروفایل خود آپشن‌های متعددی دارید که ما پیشنهاد می‌کنیم از همه آن‌ها در راستای برندینگ استفاده کنید. اما این آپشن‌ها چه مواردی هستند؟

  • نام کاربری
  • هدر
  • عکس پروفایل
  • متن بیوگرافی
  • آدرس وب‌سایت
  • تاریخ تولد
  • لوکیشن

قبل از اینکه به سراغ گام‌های بعدی آموزش توییتر مارکتینگ برویم لازم است آموزش کار در توییتر رو به صورت خیلی خلاصه بیان کنیم تا با بخش‌های مختلف آن آشنا شوید.

هنگام ثبت نام در توییتر باید یک نام کاربری برای خود بسازید. با توجه به این که طرفداران، مشتریان و دنبال کنندگان شما از طریق نام کاربری و سرچ در توییتر می‌توانند شما را پیدا کنند، باید در انتخاب یک نام کاربری ایده‌آل دقت به خرج دهید.

هدر، تصویر پس زمینه پروفایل شماست و استفاده خلاقانه از آن می‌تواند جلوه خاص مورد نیاز شما را به پروفایل شما بدهد.

تصویر پروفایل شاید مهم‌ترین قسمت پروفایل در توییتر باشد، شما در تایم‌لاین، کامنت‌ها و… با این تصویر نشان داده می‌شوید.

متن بیو یا بایو می‌تواند خلاصه‌ای کوتاه از شما یا کسب‌وکارتان باشد. می‌توانید از جملات طنز و خلاقانه نیز استفاده کنید. طول متن بایو در توییتر 160 کاراکتر یا کمتر است.

در زیر عکس پروفایل شما یک مکان برای قراردادن لینک در نظر گرفته شده که تبدیل‌ها از آنجا شروع می‌شوند.

برای تاریخ تولد و لوکیشن نیز می‌توانید سال تاسیس کسب‌‎‌وکارتان و محل استقرار تیم خود را بیان کنید.

2-      لیست‌های توییتری ایجاد کنید.

شما می‌توانید اکانت‌هایی که فالو می‌کنید را سازمان‌دهی کرده و در دسته‌های مختلفی قرار دهید. مثلا آن‌ها را بر اساس حوزه فعالیت تقسیم‌بندی کنید. با این کار هربار که یک فهرست را باز کنید فقط توییت‌های مربوط به همان فهرست و همتن حوزه فعالیت را مشاهده خواهید کرد.

292E6D9D 9636 4F5F 94DC 9BCD76FE5C0E

3-      معجزه توییتر اسپیس (Twitter Spaces)

قابلیت اسپیس توییتر یک ویژگی جدید توییتر است که در رقابت با کلاب‌هاوس راه‌اندازی شد. به همین دلیل این موضوع یک نکته طلایی در آموزش توییتر مارکتینگ و موفقیت در توییتر است پس حتما آن‌ را اجرا کنید.

با استفاده از قابلیت توییتر اسپیسز می‌توانید یک وویس چت آنلاین را برگزار کنید. یک نفر به عنوان هاست و میزبان و سایر افراد به عنوان شنونده. البته درست مثل کلاب هاوس امکان صحبت کردن چند نفر به طور همزمان نیز وجود دارد.

اگر از این قابلیت استفاده کنید درست مانند قابلیت لایو در اینستاگرام، پروفایل شما در بالای تایم‌لاین و برای همه فالوور‌های شما نمایش داده می‌شود و تعداد مخاطب بیشتری را می‌توانید جذب کنید.

4-      ترافیک سایتت رو سنگین کن!

همانطور که در گام اول گفتیم می‌توانید آدرس وب‌سایت خود را به پروفایل توییتر خود اضافه کنید. علاوه بر این می‌توانید لینک صفحات مورد نظر خود را نیز در توییت‌های خود جای دهید. برای اینکه کاربران را به سمت سایت خود ببرید می‌توانید مقالات خود را در توییت بازنشر کنید و یا با یک کمپین توییتری، مخاطبان را به صفحه مورد نظر خود هدایت کنید. هدف از آموزش توییتر مارکتینگ این است که شما به نقطه‌ای برسید که بتوانید کاربر را به سمت خواسته خود هدایت کنید.

5-      لحظات ناب توییتری

Twitter Moments یک قابلیت فوق‌العاده از توییتر است که در سال 2016 برای همه قابل استفاده گردید. مومنت توییتر درواقع مجموعه‌ای از توییت‌ها است که همگی در مورد یک موضوع یا رویداد خاص صحبت می‌کنند. در واقع توییتر مومنت یک مطلب تالیفی و یا گردآوری شده از منابع مختلف است. این قابلیت تنها در نسخه دسکتاپ توییتر موجود است و برای اندروید و ios تعریف نشده است. شما می‌توانید مومنت خود را در منوی سمت چپ با آیکون رعد بسازید.

شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت مجموعه‌ای از توییت‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای فالوورهای خود به نمایش بگذارید.

6-      تیک آبی بگیرید!

تایید شدن در توییتر و گرفتن تیک آبی قبلا کار بسیار سختی بود و طبق گفته خود توییتر افرادی که در حوزه‌های سیاست، مذهب، دولت، روزنامه نگاری، رسانه، ورزش، بازیگری، موسیقی و چند حوزه پرطرفدار دیگر فعال هستند توانایی گرفتن تیک آبی توییتر را دارند.

اما حالا گرفتن تیک آبی بسیار آسان شده!

الان که در حال نوشتن این مطلب هستم،  با خرید توییتر توسط ایلان ماسک و سیاست‌های جدید او، تنها با پرداخت 8 دلار به صورت ماهانه، هرشخصی توانایی گرفتن تیک آبی را دارا است. البته باز هم تشخیص هویت انجام می‌شود اما الزامی به داشتن فالوور و طرفدار و فعالیت در حوزه‌های خاص گفته شده نیست.

7-      تمرکز را روی مخاطب بگذارید!

هرچه تعداد افرادی که شما را دنبال  می‌کنند بیشتر باشد، نرخ تعامل شما از طریق توییتر بالا‌تر می‌رود. بدیهی است که باید تمرکز خود را روی فعالیت مستمر و نشر محتوای جذاب و مخاطب پسند گذاشت. ایجاد فالوورهای بالا در توییتر به معنای داشتن یک مخاطب هدف بسیار آماده برای تعامل است.

مهم‌ترین نکته آموزش توییتر مارکتینگ

با توجه به آپدیت‌های مکرر توییتر یکی از نیازهای اساسی برای موفق شدن به عنوان یک توییتر مارکتر، آپدیت دانش و سطح دانایی شما از توییتر، رسانه، و شبکه‌های اجتماعی است. این آموزش حتما شامل نکات بیشتری نیز هست که به زودی بروزرسانی و آپدیت می‌شود.

اگر دوست داشتید توییتر کاژه رو هم می‌تونید فالو کنید.

در این آموزش توییتر مارکتینگ، هفت خان توییتر را در قالب مبانی اصلی و پیش‌نیاز‌های بازاریابی در توییتر بیان کردیم. موارد و موضوعات بیشتر و سنگین‌تری نیز هستند که به زودی در بلاگ کاژه قرار می‌گیرند. ما را دنبال کنید و به بقیه مقالات بلاگ سر بزنید.

آموزش تدوین استراتژی توییتر مارکتینگ

برای انجام بازاریابی مؤثر و موفق در توییتر، ابتدا باید یک استراتژی جامع تدوین کنید، تیم‌های دیجیتال مارکتینگ باید برای هر کسب‌وکاری استراتژی خود را باتوجه‌به اهداف کلان آن شرکت تدوین کنند. در راستای تدوین استراتژی توییتر مارکتینگ، قبل از هر چیز پاسخ به چندین سؤال کلیدی ضروری است:

چرا توییتر مارکتینگ؟

تعیین اینکه آیا مخاطبان کسب‌وکار شما در میان کاربران توییتر قرار دارند یا خیر، اولین قدم است. مخصوصاً در ایران، جایی که تعداد کاربران توییتر نسبت به اینستاگرام بسیار کمتر است؛ بنابراین، اطلاع داشتن و پیروی از ترندهای سوشال‌مدیا که مخاطبان هدف شما آن را دنبال می‌کنند بسیار مهم است.

هدف از بازاریابی در توییتر چیست؟

توجه داشته باشید که تولید محتوای وایرال تنها هدف بازاریابی در توییتر نیست، قبل از هر چیز شما لازم است بدانید چه اهدافی را می‌توانید از طریق توییتر به دست آورید که با دیگر پلتفرم‌ها مانند اینستاگرام یا لینکدین قابل‌دستیابی نیستند.

بررسی فعالیت رقبا در توییتر

شما بعد از آگاهی از اهداف خاص خود در توییتر مارکتینگ، بهتر است بررسی کنید که اگر رقبای شما در توییتر فعال‌اند، آن‌ها چگونه از این پلتفرم استفاده می‌کنند و آیا به اهداف خود دست یافته‌اند یا خیر.

آشنابودن با توانایی‌های کسب‌وکار خود

در گام آخر بهتر است بررسی کنید که آیا کسب‌وکار شما دارای منابع مالی و انسانی لازم برای اجرای یک استراتژی مؤثر توییتر مارکتینگ و شروع فعالیت در این پلتفرم هست یا خیر؟ توجه داشته باشید که شروع فعالیت در این پلتفرم، فقط به کسب دانش لازم از طریق آموزش توییتر مارکتینگ ختم نمی‌شود، بلکه همچنین شامل توانایی و منابع لازم برای تعهد به تولید محتوای منظم و پاسخگویی سریع به کاربران نیز می‌شود.

4.3/5 - (10 امتیاز)

موضوعاتی که در مقاله " آموزش توییتر مارکتینگ در 7 گام! بازاریابی در توییتر " پوشش داده شد

کار در توییتر تعداد هشتگ مجاز در توییتر آموزش کار با توییتر تصویری حذف اکانت توییتر ترفندهای توییتر، چه کسانی توییتر ما را چک میکنند؟ کامنت گذاشتن در توییتر سایت توییتر چگونه توییت های فارسی را ببینیم توییت اکتیویتی چیست؟ افزایش لایک توییتر ایمیل برای توییتر تنظیمات توییتر کجاست؟
7 گام برای آموزش توییتر مارکتینگ و بازاریابی در توییتر، توییتر مارکتینگ چیست؟ و سپس آموزش کار با توییتر و کار در توییتر برای کسب‌وکارها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان کاژه در7 روز هفته

جشنواره طراحی سایت

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

به  مدت محدود سایتتو با قیمت قالب آماده،
به صورت اختصاصی طراحی کن