از کجا بفهمیم رتبه سایت ما در گوگل چند است؟

فهرست

آیا می‌خواهید بدانید که رتبه سایت شما در گوگل چند است؟ آیا می‌دانید که سایت شما در چه کلمات کلیدی رتبه دارد؟ در این مقاله به آموزش نحوه بررسی رتبه سایت خود در گوگل و همچنین معرفی بهترین ابزارها و روش‌ها می‌پردازیم.

علاوه بر این، ما نگاهی به رتبه بندی دامنه و میزان بازدید صفحات شما خواهیم انداخت تا به شما در افزایش رتبه سایتتان کمک کنیم! بنابراین چه یک متخصص سئو باشید و چه صاحب یک کسب و کار، این مقاله آموزشی را از دست ندهید.

منظور از رتبه سایت ما در گوگل چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید رتبه وب سایت خود را در گوگل ببینید، باید SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) را بشناسید. معمولاً در هر صفحه نتایج گوگل 10 نتیجه جستجو نمایش داده می‌شود. با این حال، ممکن است بسته به موتور جستجو متفاوت باشد. رتبه سایت ما در گوگل بر اساس جایگاه ارگانیک وب سایت و رتبه گرفتن صفحات سایت ما در نتایج موتور جستجو مشخص می‌شود.

چرا رتبه سایت ما در گوگل مهم است؟

هر چه رتبه وب سایت شما بالاتر باشد، احتمال اینکه افراد روی لینک سایت شما کلیک کنند بیشتر است. این رتبه‌بندی ارگانیک به عواملی همچون کیفیت محتوای وب سایت، مرتبط بودن کلمات کلیدی استفاده شده، سرعت سایت و تعداد بک‌لینک بستگی دارد.

بالا بودن رتبه سایت ما در گوگل می‌تواند به معنای افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما باشد که منجر به جذب مشتری و افزایش درآمد ما می‌شود. اگر از رتبه بندی فعلی سایت خود ناراضی هستید، با آژانس کاژه که یک تیم متخصص در سئو سایت در شیراز دارد؛ جایگاه خود را در موتور‌های جستجو ارتقا دهید.

بهترین ابزارها برای مشخص شدن رتبه سایت ما در گوگل

جایگاه رتبه سایت ما در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا بیش از 70٪ از کل کلیک‌ها مربوط به صفحه اول است. با این حال، از کجا بفهمیم رتبه سایت ما در گوگل چند است؟ ما در این مقاله فهرستی از ابزارهای سئو که برای مشخص شدن رتبه سایت شما در گوگل کارایی دارد، برای شما گردآوری کرده‌ایم.

مشاهده جایگاه سایت توسط سرچ کنسول گوگل

گوگل کنسول یک ابزار رایگان و دقیق برای پیدا کردن رتبه سایت ما در گوگل است. گوگل در ابزار سرچ کنسول خود، حجم عظیمی از اطلاعات را در اختیار کسب و کار شما قرار می‌دهد.

با این ابزار می‌توانید مشاهده کنید که ورودی سایت شما از طریق کدام کلمات کلید است و جایگاه و رتبه آن در موتور جستجو گوگل چند است. شما به غیر از پیدا کردن جایگاه کلمات کلیدی در این ابزار می‌توانید جایگاه محتوای ویدیویی و تصویری خود را هم مشاهده کنید.

همچنین در این ابزار می توانید عملکرد یک صفحه را نسبت به دوره‌های قبلی هم مقایسه کنید. بهترین ویژگی این ابزار این است که تمامی این آمار و داده‌ها مستقیماً از Google گرفته شده که آماری دقیق و به روز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

15

نمره و اعتبار سایت ما در گوگل از طریق ابزار Moz

برای پیدا کردن رتبه سایت خود در ابزار moz به 2 صورت می‌توانید عمل کنید:

  • از طریق ابزار اکستنشن moz

شما با دانلود و نصب اکستنشن moz بر روی مرورگر خود می‌توانید در کنار ده‌ها قابلیت سئو که در اختیار ما قرار می‌دهد، رتبه سایت خود را از 1 تا 100 مشاهده کنید. رتبه یا آتوریتی 1 مربوط به سایت‌های جدید و یا سئو ضعیف است، سایت‌هایی که آتوریتی آن‌ها بالای 50 داشته باشد دارای سئو قوی و سابقه بالای 3 تا 5 سال هستند.

برای مشاهده آتوریتی سایت خود در ابزار moz باید بعد از نصب، ابتدا یک اکانت moz ساخت و سپس با وارد شدن به حساب کاربری و کلیک کردن بر روی این ابزار می‌توانید رتبه سایت خود را مشاهده کنید.

10

PA (Page Authority): رتبه صفحه مورد نظر در گوگل

DA (Domain Authority): رتبه دامنه و سایت ما در گوگل

Spam Score: میزان اسپم بودن سایت ما (هرچه این عدد کمتر باشد، بهتر است)

وارد سایت MOZ شوید و از طریق منو سایت به قسمت Domain Analysis بروید و گزینهAnalyze domain را انتخاب کنید. در صفحه باز شده لینک سایت خود را وارد کرده و بعد از آنالیز وب سایت شما، رتبه و اعتبار خود را می‌توانید ببینید.

11

  • چند نمونه اعتبار و رتبه سایت‌های معروف در گوگل

Site

Page Authority

Domain Authority

Spam Score

www.digikala.com

62

55

6

www.farsnews.ir

59

69

1

www.zoomit.ir

60

49

1

www.yjc.news

50

76

40

twitter.com

100

94

16

مشاهده اعتبار و رتبه سایت خود در گوگل توسط ابزار سمراش

هنگامی که می‌خواهید اعتبار سایت خود و میزان بازدید و جایگاه کلمات کلیدی و ده‌ها آمار سایتتان را مشاهده کنید حتماً از ابزار سمراش برای این کار استفاده کنید. ابزار Semrush فراتر از SEO است و چندین ابزار را برای آنالیز وب سایت، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و موارد دیگر به شما ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید با مشاهده مقاله “فعال‌سازی اکانت رایگان سمراش و خرید اکانت سمراش پرو” از 7 روز اکانت رایگان این ابزار بهره‌مند شوید، ضمناً نسخه رایگان این ابزار اطلاعاتی در مورد رتبه سایت ما در گوگل را نمایش می‌دهد.

برای مشاهده اعتبار سایت خود در گوگل ابتدا وارد سایت Semrush شوید و بعد از ساختن اکانت رایگان، در منو سایت وارد تب Domain Overview شده و اطلاعات کاملی از اعتبار و رتبه سایت خود را در این صفحه مشاهده کنید.

12

  • Authority Score: اعتبار سایت ما در گوگل.
  • Organic Search Traffic: میزان ورودی سایت ما از طریق گوگل.
  • Paid Search Traffic: آمار ورودی سایت ما از طریق تبلیغات گوگل.
  • Backlinks: تعداد بک لینک‌های دریافت شده.
  • Pages/Visits: میانگین تعداد صفحاتی که هر کاربر مشاهده می‌کند.
  • Visit Duration: میانگین مدت زمانی که هر کاربر در وب سایت ما می‌ماند.
  • Bounce rate: نرخ پرش

14

13

در قسمت Organic Keywords و Positions on Google SERP ابزار سمراش، می‌توانید جایگاه خود را در موتور جستجو گوگل مشاهده کنید. برای مثال 20،995 صفحه سایت دیجی‌کالا در رتبه 1 الی 3 گوگل قرار دارد که این آمار را می‌توانید در بازده زمانی مختلف مشاهده کنید.

مشاهده رتبه سایت ما در گوگل در کلمه کلیدی خاص

اگر می‌خواهید رتبه سایت خود را در کلمه کلیدی خاصی پیدا کنید، بهترین ابزار رایگان SEO Search Simulator by Nightwatch است که یک اکستنشن گوگل بوده و همیشه در بالای مرورگر خود به آن دسترسی دارید.

برای مثال شما می‌خواهید ببینید رتبه سایت دیجی‌کالا در کلمه کلیدی “خرید لباس مجلسی ارزان” چند است. باید کلمه کلیدی و آدرس سایت را در این ابزار وارد کنید تا جایگاه آن را در گوگل مشاهده کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید این سایت در کلمه کلیدی “خرید لباس مجلسی ارزان” در رتبه 3 SERP گوگل قرار دارد.

16

چه کار کنیم تا رتبه سایت ما در گوگل ارتقاء یابد؟

اگر رتبه سایت شما در جایگاه مطلوبی قرار ندارد، شما تنها نیستید. رقابت بالایی برای رتبه گرفتن در کلمات کلیدی وجود دارد. برای سئو سایت شما به یک استراتژی جامعی برای افزایش رتبه نیاز است. به همین دلیل هست که بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ از خدمات سئو آژانس کاژه برای بهبود جایگاه خود استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید با دریافت مشاوره رایگان و استراتژی سئو کسب و کارتان، رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید و از طریق سایت درآمد میلیاردی داشته باشید.

مزیت پیداکردن رتبه سایت با ابزار‌های آنلاین چیست؟

استفاده از ابزارهای آنلاین برای پیداکردن رتبه سایت ما در گوگل مزایای خاصی دارد، از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه‌جویی در زمان: استفاده از ابزارهای آنلاین بسیار سریع‌تر و مؤثرتر از جستجوی دستی نتایج رتبه‌بندی در گوگل و سایر موتورهای جستجو را به شما نمایش می‌دهند. با استفاده از این ابزارها رتبه سایت به‌صورت خودکار و در عرض چند ثانیه به شما نشان داده می‌شود.
  • دقت بالا: ابزارهای آنلاین معمولاً دقیق‌تر از جستجوی دستی هستند، زیرا عواملی مانند تاریخچه جستجو و مکان جغرافیایی شما را نادیده می‌گیرند و به‌تمامی کاربران نتایج یکسانی ارائه می‌دهند.
  • اطلاعات بیشتر: ابزارهای آنلاین علاوه بر نمایش رتبه‌بندی سایت شما، اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی، تغییرات رتبه در بازه‌های زمانی مختلف و اطلاعات بیشتر دیگری را نیز ارائه می‌دهند.
  • رصد رقبا: با استفاده از ابزارهای آنلاین می‌توانید رتبه‌ رقبای مختلف خود را نیز بررسی کنید، در اختیار داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا استراتژی بهتر و بهینه‌تری را برای بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت خود انتخاب کنید.

باتوجه‌به این مزایا استفاده از ابزارهای آنلاین را، که پیش‌ازاین به شما معرفی کردیم برای بررسی رتبه‌بندی وب‌سایت در موتورهای جستجو به شما پیشنهاد می‌کنیم.

4.6/5 - (13 امتیاز)

موضوعاتی که در مقاله " از کجا بفهمیم رتبه سایت ما در گوگل چند است؟ " پوشش داده شد

رتبه سایت در گوگل رتبه بندی گوگل بررسی وضعیت سایت در گوگل رتبه سرچ گوگل تعیین رتبه سایت در ایران رنکینگ سایت چیست رتبه سایت اینما رتبه سایت در جدول. چطور بفهمیم رتبه سایت ما در گوگل چند است؟ ما در این مقاله چندین ابزار رایگان برای پیدا کردن جایگاه، اعتبار و رتبه سایت شما در گوگل را معرفی کرده‌ایم. انالیز رایگان سایت آنالیز سایت توسط گوگل بررسی ایرادات سایت بررسی رتبه گوگل سایت ابزار تحلیل سایت بررسی وب ابزار سئو ایرانی Upseo. رتبه سرچ گوگل سایت رتبه بندی رتبه بندی سئو مشاهده رتبه سایت تعیین رتبه سایت در ایران رتبه سایت اینما رتبه سایت در جدول رنک گوگل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان کاژه در7 روز هفته

جشنواره طراحی سایت

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

به  مدت محدود سایتتو با قیمت قالب آماده،
به صورت اختصاصی طراحی کن