سئو محتوا، برگ برنده شما در برابر رقبا

فهرست

سئو محتوا، يک مبحث بسيار مهم در حيطه موضوعات مربوط به سئو است. بنابراين هر فردی كه وارد دنيای مجازی می‌شود و تصميم دارد به صورت تخصصی و حرفه‌اي در اين زمينه كار كند بايد آشنايی لازم را با ماهيت سئو محتوا و طريقه اعمال و به‌كارگيری آن داشته‌باشد.

سئو چیست؟

سئو يا همان (Search Engine Optimization)، اشاره به افزايش ترافيک وب‌سايت يا افزايش ديده‌شدن در نتايج موتورهای جستجو دارد. اين مورد شامل تبليغات نمی‌شود.

محتوا 3

سئو محتوا چيست؟

قبل از هر چيزي بايد تعريف جامع و درستی از سئو محتوا ارائه كنيم. سئوی محتوا به اين معناست كه نويسنده متن  در دنياي مجازي مطلب را به گونه‌ای نوشته و ارائه كند كه بتواند در نتايج سرچ گوگل امتياز مناسبی را كسب نمايد. توليد محتواي سئو شده چنان از اهميت برخوردار است كه اگر به درستي انجام شود باعث پيروزي شما بر رقبايتان در كسب و كار و يا حرفه مورد نظرتان خواهد شد.

اگر بخواهيم تعريف دقيق‌تری از سئو محتوا ارائه دهيم می‌توانيم آن را از دو ديگاه متفاوت بررسی كنيم؛

سئو محتوا از ديد كاربران

كابران شما  زماني محتوايي را كامل مي‌دانند  و از آن رضايت دارند كه جديد و مرتبط بوده و به نيازهاي آن‌ها پاسخ دهد. در واقع شما بايد سعي كنيد بهترين پاسخ را به سوالات و درخواست‌هاي مخاطبانتان ارائه كنيد.

سئو محتوا از ديد موتور جستجو

از ديد موتورهاي جستجو، سئو شامل همه مواردي است كه باعث مي‌شود محتواي شما براي رباط‌هاي موتورهای جستجو به ویژه گوگل كه در صفخات خزيده و مطلب را آناليز مي‌كنند، قابل شناسايي بوده و رتبه خوبي را از نظر ساختار و كيفيت به دست آورد.

بنابراین توجه به سئو و به صورت اختصاصی سئو محتوا بسیار حیاتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع مقاله چرا محتوای سئو شده برای سایت شما ضروری است؟ مراجعه نمایید.

سئو محتوا از ديد موتور جستجو

انواع سئو محتوا

سئو را با توجه به نوع محتوا مي‌توان به موارد مختلف زير تقسيم كرد؛

  • سئوي محتوای متنی
  • سئوي تصاوير
  • سئوي فيلم

تعيين هدف برای توليد محتوا

محتواهاي متني با اهداف متفاوتي توليد مي‌شوند. براي اينكه كار شما هدفمند بوده و سريعتر به نتيجه برسد لازم است قبل از توليد محتوا  هدف خود را مشخص كرده تا دچار سردرگمي نشويد. همچنين توجه به سليقه و نياز مخاطب نيز در توليد محتوا مؤثر است.

به عنوان مثال ممكن است كاربران شما براي دريافت يك آموزش عملي نياز به فيلمي كوتاه و مفيد داشته باشند در اين موقعيت نوشتن مطلبي طولاني ممكن است آن‌ها را خسته كرده و برايشان مفيد نباشد. برعكس اين مورد هم مي تواند صادق باشد، براي مثال امکان دارد، مخاطب شما ترجيح دهد در مورد يك موضوع متن مفيد و كاملي را كه از همه جوانب به موضوع پرداخته باشد مطالعه كند تا اينكه صرفاً چند عكس يا فيلم را تماشا كند.

اهداف عمده توليد محتوا

علاوه برموارد ذكر شده در حيطه تعيين هدف اختصاصي براي توليد محتوا  نياز است چند هدف كلي را به صورت هميشگي در توليد محتواي خود مدنظر داشته‌باشيد.

كسب رتبه در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو؛

 منظور از دريافت رتبه در گوگل  اين است كه وقتي فردي موضوع مربوط به محتواي توليد شده شما را جستجو مي‌كند در نتايج اول سرچ گوگل سايت و محتواي توليد شده شما برايش به نمايش درآيد.

دريافت اطلاعات لازم توسط مخاطب و رضايت‌مندي كاربران؛

شما بايد محتواي خود را به گونه‌اي طراحي و توليد كنيد كه مخاطب شما با ورود به سايت شما اطلاعات مورد نظر خود را به راحتي دريافت‌كند و نياز نباشد كه دوباره همان موضوع را در گوگل جستجو كرده و به سراغ سايت ديگري برود. پس سعي كنيد در همان مطلب توليد شده به نيازهاي مخاطب خود پاسخ دهيد و يا با لينک سازی مناسب كاربر را به سمت دريافت اطلاعات كافي هدايت نماييد.

از ديگر اهداف كلی تولید محتوا مي توان به، جذب مخاطب در فضاهاي مختلف مجازي، ايجاد سرنخ براي فروش و جذب خريدار و كسب بک لينک نيز اشاره كرد؛

اهداف عمده توليد محتوا

اشتباهات رايج در توليد محتوا

متأسفانه در توليد محتوا عقايد اشتباهي رايج شده است. ضروري است كه با دانستن اين افكار نادرست آن‌ها را اصلاح و از خود دور كنيد. در ادامه تعدادي از مهمترين آن‌ها را خدمت شما شرح مي‌دهيم؛

  • مجبور كردن خودتان يا تيم توليد محتوابراي توليد براي درج مطلب به تعداد خاصي در روز يا هفته
  • توليد محتواي بسيار طولاني بدون توجه به كيفيت و توجه صرف به اندازه محتوا
  • توليد محتواي جديد به هر نحوي حتي محتواي بي كيفيت و يا نامرتبط با اهداف سايت شما

برای نگارش مقاله بر اساس الگوریتم گوگل پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله اصول تولید محتوای متنی را در وب سایت کاژه مطالعه کنید.

سئو محتوا، رقابتی در بين وب سايت‌ها

بي‌شک در جهان مجازي كنوني افراد زيادي به دنبال توسعه كسب و كار خود و جذب مخاطب هستند. وب‌سايت‌هاي مختلف خبري، فروشگاهي، آموزشي و غيره در فضاي مجازي به وفوور يافت مي‌شود. حال ممكن است شما تصميم به راه‌اندازي يك وب‌سايت اختصاصی به منظور ايجاد و يا رونق كسب و كار خاصي داشته باشيد و يا بخواهيد سايتي به منظور به اشتراك گذاري خبر و يا مطلب آموزشي راه‌اندازي كنيد.

ممكن است در ابتدا تصور كنيد تنها، راه‌اندازي و درج مطالب در وب سايتتان كافي است و كاربران و مشتريان با سرچ در موتورهاي جستجو به راحتي به مطالب شما دسترسي پيدا خواهندكرد. اما واقعيت اين است كه در دنياي مجازي براي هر موضوعي كه تصور كنيد انواع و اقسام وب‌سايت ها وجود دارند كه به صورت گسترده به توليد محتوا و ارائه به مخاطبان مي‌پردازند.

پس صرف بارگزاري محتوا در وب سايت شما را موفق نخواد كرد و بايد به دنبال شيوه‌اي باشيد تا در بين رقباي خود ديده شده و حرفي براي گفتن داشته باشد

وقتي، كاربر فضاي مجازي موضوعي را در موتور جستجو سرچ مي‌كند موفقيت با وب سايتي است كه در نتايج اوليه به نمايش در آمده و بعد از ورود كاربران به صفحات سايتش رضايت مخاطب را جلب كرده و به اصطلاح مخاطب را در سايت خود نگه داشته و به نيازهاي او پاسخ دهد.

چگونه برنده ميدان رقابت با وب‌سايت‌‌های مشابه باشيم؟

با توجه به توضيحاتي كه خدمت شما در قسمت‌هاي قبل ارائه شد شما به عنوان مدیر یک سایت نیاز به ابزاری دارید که بتوانید خود را از رقبا قوی‌تر کرده و توجه مخاطب و موتورهای جستجو را به جود جلب نمایید. این ابزار کارآمد که شما را با روش‌های استاندارد و قانونی به موفقیت می رساند سئو تولید محتواست.

تحلیل سایت رقبا

وقتی در کسب و کار خود سایت‌های رقیب و پر بازدیدی دارید می‌تواند با تحلیل آن‌ها به چگونگی سئو محتوا در آن‌ها پی برده و نقاط ضعف آن‌ها را بشناسید. بعد از تحلیل سایت رقیب از نظر محتوا شما باید دو فعالیت عمده را انجام دهید؛

  • با شناخت نقاط قوت سایت رقیب در زمینه سئو محتوا ، بهینه‌سازی محتوا سایت خود را همانند و در صورت امکان در گامی بالاتر قرار انجتم دهید. به عنوان مثال اگر سایت رقیب شما از تصاویر اختصاصی استفاده کرده شما هم سعی کنید حتماً تصاویر مخصوص به خود را تولید و بارگزاری کنید.
  • با شناخت نقاط ضعف سایت رقیب، امکان بهینه‌سازی محتوا برای ارتقاء سایت خود را دارید. برای نمونه تصور کنید شما در هنگام تحلیل سایت رقبای خود متوجه این مسئله می‌شوید که محتوای متنی آن سایت اختصاصی و جامع نیست پس با تولید محتوای جامع و مرتبط می‌توانید خود را در نتایج بهتری نسبت به همتای خود قرار دهید.

چگونگی آنالیز سایت رقبا

برای بررسی سایت همتایان خود در زمینه تولید محتوا مراحل زیر را انجام دهید:

  • عنوان و یا کلمه کلیدی خود را در یک موتور جستجو (ترجیحاً گوگل) سرچ کنید. نتایج اولیه نشان داده‌شده توسط موتور جستجو قوی‌ترین رقبای شما خواهد بود.
  • وارد وب‌سایت چند نتیجه اول شده و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را در زمینه سئو تولید محتوا مورد تحلیل قرار دهید.
  • با توجه به تحلیل انجام‌شده مقالات و محتوای سایت خود را سئو کرده وبهینه‌سازی محتوای سایت را که از ضروریات تولید محتوای سایت می‌باشد را انجام‌دهید.

 

 در این مقاله سعی شد درمورد سئو محتوا، انواع آن وچگونگی موفقیت در میان رقبا مطالبی را در اختیار شما قراردهیم. امیدوارم گفته‌های ما برای شما مفید‌بوده و با اجرای آ‌ن‌ها شاهد درخشش وب‌سایت خود در بین رقبا باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

موضوعاتی که در مقاله " سئو محتوا، برگ برنده شما در برابر رقبا " پوشش داده شد

اموزش سئو محتوا، نمونه محتوای سئو شده، سایت سئو محتوا نکات سئو در تولید محتوا سئو چیست؟ بازاریابی محتوا و سئو دوره تولید محتوا و محتوا نویسی بر اساس سئو می‌پردازیم. سئو محتوا، يک مبحث مهم در حيطه مربوط به سئو است. ما در این مقاله به سئو محتوا از ديد موتور جستجو گوگل و سئو انواع محتوای متنی، ویدیویی، تصویری و … می‌پردازیم.

آموزش رایگان سئو pdf، دانلود آموزش رایگان سئو، پکیج اموزش سئو، آموزش سئو به زبان ساده، آموزش سئو و تولید محتوا رایگان، بهترین دوره آموزش سئو، دوره آموزش سئو رایگان دوره سئو دانشگاه تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جشنواره طراحی سایت

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

به  مدت محدود سایتتو با قیمت قالب آماده،
به صورت اختصاصی طراحی کن