معرفی ابزار تست سئو سایت

فهرست

معرفی ابزار تست سئو سایت

امروزه درصد بالایی از نیاز‌های ما از طریق فضای آنلاین و به‌خصوص وب‌سایت‌ها برطرف می‌شود و اکثر کسب و کارها با درک این موضوع، وب‌سایتی را برای خود طراحی کرده و خدمات و محصولات خود را در آن معرفی و ارائه می‌دهند. همین عامل سبب شده تا سئو و ابزار تست سئو سایت بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد.

اکنون استفاده از ابزار برای سئو وب سایت بستگی به کارشناسان و متخصصان سئو دارد که می‌خواهند کدام نیاز آن‌ها برآورده شود. این مورد را هم در نظر بگیرید شاید خیلی از ابزار‌ها در دنیا بسیار محبوب بوده و حتی شاید نسبت به سایر ابزار‌های سئو حرف اول را بزند، اما به دلیل تحریم‌ها و پشتیبانی نکردن از زبان فارسی مناسب ما نباشد.

با این حال، برای آسان‌ کردن کار شما، ما برخی از بهترین ابزار تست سئو سایت را در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم؛ اما قبل از آن، بیایید ببینیم ابزارهای تست سئو سایت چه کاری می‌توانند برای شما و کسب و کار شما انجام دهند.

چرا باید از ابزارهای تست سئو سایت استفاده کنیم؟

  • ابزارهای سئو، شما را از کارهای طاقت‌فرسا و تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داده‌ها نجات می‌دهند.
  • با استفاده از این ابزارها، می‌توانید بخش‌هایی از استراتژی وب‌سایت خود را تست و راستی آزمایی کنید و ببینید تغییر کدام بخش از استراتژی بازاریابی برای شما مفید بوده است.
  • ابزار تست سئو سایت، گزارش‌هایی در مورد اینکه جایگاه شما در مقایسه با رقبای خود کجا قرار دارد ارائه داده و می‌توان با این ابزارها فرصت‌های جدیدی را به دست آورید.
  • اگر بیش از یک وب سایت را مدیریت می‌کنید، ابزارهای تست سئو می‌توانند به شما در ارزیابی عملکرد هر سایت و سرعت بخشیدن به آن کمک کنند.

ابزارهای تست سئو سایت

بهترین ابزار تست سئو سایت

تسلط بر سئو و بهینه‌سازی آن می‌تواند دشوار باشد، به‌خصوص اگر به‌تازگی وب‌سایت خود را طراحی کرده باشید. خوشبختانه، یافتن بهترین ابزار سئو سایت ساده است؛ بنابراین اگر به دنبال بهترین ابزارهای تست سئو سایت هستید، این مقاله بسیار می‌تواند برای شما مفید باشد.

ما بهترین ابزارهای سئو را در این مقاله ارائه کرده‌ایم که مطمئناً در سئو به شما بسیار کمک می‌کند. ابزارها بر اساس عملکردی که ارائه می‌دهند دسته‌بندی می‌شوند، بنابراین می‌توانید بخش موردنظر خود را انتخاب و به سئو وب‌سایت بپردازید.

می‌توانید برای دریافت رایگان مشاوره دیجیتال مارکتینگ و تحلیل رقیبانتان با ما تماس بگیرید.

گوگل سرچ کنسول

Google Search Console یکی از ابزار تست سئو سایت است که یک متخصص سئو حتماً برای بهینه‌سازی وب سایت از این ابزار استفاده می‌کند. این پلتفرم به صاحبان وب سایت‌ها کمک کرده تا عملکرد وب سایت خود را بررسی و گزارش‌هایی همچون بررسی آماری و ورودی گوگل، خطاهای سایت، رتبه کلمات کلیدی در گوگل و … را مشاهده و آن‌ها را بررسی کنند.

از گوگل سرچ کنسول می‌توان برای درج نقشه سایت برای اطلاع‌رسانی به ربات‌های گوگل در مورد صفحات جدید شما استفاده کرد. همچنین شامل اطلاعاتی در مورد پرس و جوهایی است که سایت شما رتبه‌بندی می‌کند که می‌تواند برای اهداف محتوا استفاده شود.

گوگل سرچ کنسول

ابزار Keyword Planner

Keyword Planner مطمئناً یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی است که مربوط به شرکت گوگل است. در واقع، می‌تواند ابزاری عالی برای جستجو کلمه کلید و انتخاب آن باشد.

این ابزار خدماتی همچون یافتن کلمات کلیدی، دریافت میزان حجم جستجو و سختی کلمه ارائه می‌دهد. این ابزار کلیدواژه‌ای را که وارد کرده‌اید را بررسی کرده و کلمه کلیدی‌های مرتبط را به شما پیشنهاد می‌دهد.

این ابزار آماری در مورد رقبای شما، میانگین جستجوهای ماهانه و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ همچنین می‌توانید URL وب‌سایت یا صفحه دامنه را برای دریافت پیشنهادات کلمه کلیدی اضافه کنید.

یکی از مشکلات استفاده از این ابزار این است که این پلتفرم کشور ایران را تحریم کرده و برای استفاده از این ابزار باید تحریم‌ها را دور بزنید. قابل ذکر است که برای استفاده از کل خدمات این وب‌سایت باید نسخه تجاری این ابزار را خریداری کنید که به دلیل نرخ بالای دلار شاید مقرون به صرفه نباشد.

Keyword Planner

مجموعه ابزارهای تست سئو Ahrefs

ابزارهای Ahrefs یکی از بهترین ابزار تست سئو سایت بوده که تقریباً تمامی نیازهای سئو وب‌سایت شما را برآورده می‌کند. جستجوگر کلمات کلیدی Ahrefs اطلاعات کاملی مانند حجم جستجوی دقیق، میزان دشواری کلمه کلیدی، معیارهای پیشرفته سئو و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، اطلاعات موتورهای جستجو و کشورهای مختلف را نشان می‌دهد.

ابزار Ahrefs یکی از بهترین ابزار‌های سئو است که به‌خوبی زبان فارسی را پشتیبانی می‌کند. با این حال، این یک ابزار پولی بوده، اما می‌توان با خرید ابزارهای سئو اشتراکی با پرداخت مبلغ بسیار اندک از این ابزار استفاده کرد.

این نکته را توجه کنید که با خرید ابزارهای سئو اشتراکی، فقط شما از این ابزار استفاده نمی‌کنید، بلکه شاید 10 ها نفر دیگر به این حساب متصل هستند پس بهتر است این ابزار را به اکانت‌های گوگل خود متصل نکنید و بعد از تعریف و بررسی پروژه جدید آن را حذف کنید.

ahrefs

SEMRush ابزار پیشنهادی آژانس کاژه برای سئو سایت

سمراش ابزاری است که امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد به طور کلی می‌توان گفت یک ابزار همه کار سئو است. در واقع این ابزار تست سئو سایت به شما این امکان را می‌دهد که یک بررسی سئو کامل را از سایت خود انجام دهید. این ابزار به شما در جستجو رقبا و بررسی آن‌ها کمک کرده، همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا کلمات کلیدی سایت خود را بر اساس سختی، حجم جستجو و کلمات کلید هم معنا انتخاب کنید.

علاوه بر این، به شما این قابلیت را می‌دهد تا پروژه سئو سایت خود را تعریف کرده و آن را به ابزارهای دیگر سئو همچون گوگل کنسول، آنالیتیکس و … برای دریافت گزارشی دقیق‌تر متصل کنید. این ابزار قابلیت ارائه گزارش جامعی از سئو سایت را دارد و می‌توان آن را شخصی‌سازی کرد و به کارفرما خود ارائه دهید.

ابزار SEMRush، امکان تحلیل و بررسی بک‌لینک‌ها سایت و رقبا را دارد. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا تأثیر پیوندهای استفاده شده را بررسی کنید. شما می‌توانید کیفیت این لینک‌ها را ارزیابی کرده و بدانید که آیا باید اصلاح شوند یا خیر. ابزار سمراش همچنین امکان مدیریت و بررسی تبلیغات سایت و تبلیغات گوگل ادوردز را به شما می‌دهد.

کدام ابزار تست سئو سایت مناسب ما است؟

ما در این مقاله لیستی از بهترین ابزارهای تست سئو سایت را به شما ارائه داده‌ایم. این ابزارها آمار و گزارشاتی را در اختیار شما قرار می‌دهند که برای محاسبه و رسیدن به این آمار باید ساعت‌ها و یا حتی روز‌ها زمان بگذارید.

با این ابزارهای سئو می‌توان محتوایی را ارائه دهید که بهینه‌سازی شده برای سئو باشد. اگر بودجه کافی برای خرید این ابزارها ندارید، نگران نباشید زیرا سایت‌های زیادی نسخه اشتراکی خیلی از این ابزار‌ها را ارائه می‌دهند.

کار کردن با ابزارهای تست سئو سایت نیاز به تخصص دارد؛ پیشنهاد می‌کنیم اگر تخصص سئو ندارید حتماً خدمات سئو سایت خود را به شرکت‌های سئو واگذار کنید. تیم کاژه با داشتن گروهی از متخصصان سئو و دسترسی به نسخه تجاری این ابزارها بهترین انتخاب برای بهینه‌سازی وب‌سایت شماست. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی آژانس کاژه مشاوره رایگان سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت خود را دریافت کنید.

معرفی انواع ابزار تست سئو سایت بر اساس کارکرد آنها:

  • ابزارهای آنالیز

کارکرد: این ابزارها برای آنالیز و نظارت بر عملکرد وب‌سایت در موتورهای جستجو و بررسی ترافیک ورودی استفاده می‌شوند.

نمونه‌ها: Google Analytics، Google Search Console، Bing Webmaster Tools و…

  • ابزارهای یافتن بهترین کلمات کلیدی

کارکرد: بهترین راه برای پیداکردن کلمات کلیدی جذاب و مناسب برای محتوا و سئو سایت هستند.

نمونه‌ها: Google Keyword Planner، SEMrush، Ahrefs و…

  • ابزارهای بررسی رقابت کلمات کلیدی

کارکرد: برای بررسی میزان رقابت و دشواری در آن کلمات کلیدی خاص به کار می‌روند.

نمونه‌ها: Moz Keyword Explorer، SpyFu، SEMrush و…

  • ابزارهای سئو داخلی سایت

کارکرد: برای آنالیز و بهینه‌سازی عناصر داخلی وب‌سایت به بهترین شکل مانند بررسی ساختار URL، عنوان‌ها، تگ‌ها و محتوای متنی سایت استفاده می‌شوند.

نمونه‌ها: Screaming Frog SEO Spider، Yoast SEO (برای وردپرس) و…

  • ابزارهای بررسی بک‌لینک

کارکرد: برای مانیتورینگ و تجزیه‌وتحلیل بک‌لینک‌های وب‌سایت و بررسی کیفیت آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند.

نمونه‌ها: Ahrefs، Majestic، Moz و…

  • ابزار رتبه‌بندی سایت گوگل

کارکرد: این ابزارها برای بررسی و آنالیز رتبه و رنکینگ یک وب‌سایت در نتایج جستجوی صفحات گوگل به کار گرفته می‌شوند.

نمونه‌ها: Google Search Console، Google PageSpeed Insights و…

  • ابزارهای بهینه‌سازی محتوا

کارکرد: برای بهینه‌سازی و بهبود کیفیت محتوا و مطالب وب‌سایت به‌منظور جلب ترافیک و تعامل بیشتر کاربران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

نمونه‌ها: Yoast SEO (برای وردپرس)، Grammarly، Hemingway Editor و…

  • ابزارهای تست سرعت سایت

کارکرد: بهترین روش برای اندازه‌گیری و بهبود سرعت بارگذاری وب‌سایت و ارائه تجربه کاربری بهتر به کاربران هستند.

   – نمونه‌ها: Google PageSpeed Insights، GTmetrix، Pingdom و…

همه این ابزارهای به شما کمک می‌کنند تا در نتایج جستجوی موتورهای جستجوی رتبه بهتری کسب کنید. انتخاب ابزارهای سئو مناسب و استفاده هوشمندانه از آنها اهمیت بسزایی در بهبود سئو وب‌سایت و موفقیت شما دارد.

ابزارهای متعددی برای تست سئوی سایت وجود دارند اما یکی از بهترین و قدرت‌مند‌ترین ابزارها semrush است. 

با توجه به افزایش تعداد وبسایت‌ها و در ادامه افزایش سئو و بهینه‌سازی برای گوگل، ما باید وبسایت خود و رقبایمان را با ابزارهای تست سئو بررسی کنیم تا رتبه بهتری از آن‌ها بگیریم.

ابزارهای مختلفی برای سئو سایت و تحلیل و آنالیز وبسایت‌ها وجود دارند. در این مقاله برترین ابزارهای سئو را به شما معرفی کرده‌ایم.

5/5 - (2 امتیاز)

موضوعاتی که در مقاله " معرفی ابزار تست سئو سایت " پوشش داده شد

ابزار سئو ایرانی خرید اکانت ابزارهای سئو ابزار سئو اشتراکی بهترین سایت آنالیز سئو بررسی وضعیت سایت در گوگل سئو سایت رایگان انالیز رایگان سایت نمره سئو سایت انالیز رایگان سایت نمره سئو سایت آنالیز سایت توسط گوگل ابزار بررسی سئو بررسی ایرادات سایت بررسی رتبه گوگل سایت نحوه بررسی سئو سایت ابزار تحلیل سایت آنالیز سایت توسط گوگل آنالیز سایت فارسی آنالیز سایت آنلاین آنالیز سایت معماری انالیز انلاین آنالیز سایت در الکسا آموزش آنالیز سایت بررسی ایرادات سایت انالیز رایگان سایت آنالیز سایت توسط گوگل آنالیز سایت معماری انالیز انلاین انالیز سایت چکاپ سایت وردپرس سایت انالیز سئو آنالیز سایت آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جشنواره طراحی سایت

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

به  مدت محدود سایتتو با قیمت قالب آماده،
به صورت اختصاصی طراحی کن