سئو در برنامه نویسی چیست و تأثیر قالب سایت بر سئو

فهرست

سئو در برنامه نویسی در اصل یک عنوان اشتباه است و باید برنامه نویسی سایت بر اساس قوانین سئو باشد، اما سوال اینجاست برنامه نویسی در سئو چه تأثیری دارد و چرا باید قالب سایت سئو محور باشد؟

زمانی که قالب سایت سئو محور باشد، سرعت ایندکس صفحات سایت افزایش می‌یابد که در نتیجه، آن صفحات در نتایج جستجو رتبه بالاتری می‌گیرند و در معرض دید کاربران بیشتری قرار خواهند گرفت. برای آشنایی بیشتر با اهمیت سئو در برنامه نویسی و تأثیر اشتباهات برنامه نویسی در سئو سایت پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

سئو در برنامه نویسی چیست؟

زبان برنامه نویسی را به طور ساده می‌توان شامل مجموعه‌ای از کدها و دستوراتی دانست که با استفاده از آن‌ها برنامه‌نویس می‌تواند یک‌سری الگوریتم‌ها را تعریف کند. زبان‌های برنامه نویسی زیادی برای طراحی سایت وجود دارد که در هر کدام از آنها نحوه‌ی نوشتن کدها، شیوه‌ی قرارگیری آن‌ها در کنار یکدیگر و سرعت پاسخگویی به درخواست کاربر متفاوت است.

می‌توان سایتی را با برنامه نویسی طراحی کرد و سپس آن را در نتایج موتورهای جستجو به نمایش دراورد؛ البته بهترین سایت کدنویسی شده سایتی است که مطابق اصول سئو برنامه نویسی شده باشد تا بدین‌طریق بتواند در زمان کمتری صفحات سایت را در گوگل ایندکس کند و رتبه‌ی برتر را کسب نماید. بنابراین پاسخ به سوال “سئو در برنامه نویسی چیست؟” بسیار مهم است و باید قبل از برنامه نویسی سایت، آن را بدانیم.

تأثیر سئو در برنامه نویسی

سئو در برنامه نویسی خود به ‌خود تأثیری ندارد اما نکته‌ای که در برنامه نویسی اهمیت دارد، میزان تجربه و آشنایی برنامه‌نویس با اصول سئو سایت است؛ به طور مثال در زمان کد نویسی، برنامه نویس باید تگ های هدینگ را بشناسد و بداند که تگ h1 کجای صفحه اضافه ‌شود و یا همه‌ی صفحات باید فقط یک تگ h1داشته باشند.

پایه و اساس طراحی هر سایت، برنامه نویسی است؛ درحالی‌که سئو، تکنیک و فرایندی است که روی صفحات مختلف سایت اعمال می‌شود تا هر صفحه به ‌درستی در موتورهای جستجو به کاربران نمایش داده شود. با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی مثل php، asp.net، java در قسمت سرور سایت، پلتفرمی ایجاد می‌شود که بر روی وب سرور قرار می‌گیرد. توجه به سئو در برنامه نویسی در برخی از موارد مانند سرعت سایت اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل برنامه‌نویس باید از اصول سئو در کد زدنی اطلاع داشته باشد تا بتواند طراحی سایت با برنامه نویسی را مطابق سئو انجام دهد.

تأثیر سئو در برنامه نویسی

درصورتی‌که طراحی سایت با کدزنی بدون توجه به قواعد سئو سایت صورت بگیرد، می‌تواند تأثیرات مخرب زیادی را روی سایت ایجاد کند و بر عملکرد سئو سایت تأثیر منفی بگذارد. نرخ پرش سایت یکی از فاکتورهای مهم در سئو است که با سرعت بارگذاری سایت ارتباط مستقیم دارد. طراحی سایتی که مطابق با اصول سئو کدزنی شده باشد می‌تواند در مدت‌زمان کمی بارگذاری شده و در نتیجه رضایت بیشتر کاربران را در استفاده از سایت به دنبال داشته باشد.

اشتباهات برنامه نویسی که سئو را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد

در برنامه نویسی ممکن است اشتباهات سئو محوری وجود داشته باشد که باعث ایجاد اختلالاتی در سئو سایت شود. در متن زیر برخی از اشتباهات رایج در برنامه نویسی که تاثیر نامناسبی روی سئو سایت می‌گذارند را بیان کردیم:

به‌کاربردن کدهای java script به‌صورت inline :

حجم فایل‌های جاوا اسکریپت بالا است و استفاده زیاد از این فایل‌ باعث ایجاد خطاهایی در سایت می‌شود؛ به طور مثال از نمایش درست سایت جلوگیری می‌کند، بنابراین تأثیر منفی در سئو خواهد داشت.

استفاده از نسخه‌های قدیمی html و css:

ممکن است بعضی از مرورگرها به‌درستی از نسخه‌های قدیمی html  و css پشتیبانی نکنند و این امر مانع از بارگذاری صحیح سایت در موتورهای جستجو بشود که تأثیر مستقیمی در سئو سایت دارد.

کدهای اضافه در قالب سایت

وقتی قسمتی از محتوا از صفحه سایت حذف می‌شود، ویژگی‌هایی مثل رنگ، فونت و سایز محتوا در کدهای css باقی می‌ماند، که در نتیجه حجم صفحات را بالا می‌برد و سئو سایت را دچار اختلال می‌کند.

عدم استفاده درست از تگ Noindex :

با استفاده از این تگ می‌توان مشخص کرد که ربات‌های خزنده گوگل به چه صفحاتی از سایت بروند و به چه صفحاتی نروند؛ درصورتی‌که در کدنویسی تگ Noindex استفاده نشود نمی‌توان به‌درستی رفتار ربات‌های موتورهای جستجو را کنترل کرد. در نتیجه ممکن است ربات‌ها صفحات کم‌اهمیت را بیشتر از صفحات باارزش ایندکس کنند و این امر باعث کاهش رتبه سئو سایت خواهد شد.

 

عدم استفاده از تگ کنونیکال (canonical):

در صورتی که این تگ در سایت قرار نگیرد، باعث می‌شود که برای یک محتوا چند آدرس لینک به وجود بیاید. در نتیجه موتورهای جستجو متوجه یکی بودن صفحات نمی‌شوند و خزنده‌ گوگل، محتوا را کپی در نظر می‌گیرد. در نتیجه رعایت تگ‌های سئو در برنامه نویسی بسیار اهمیت دارد و استفاده نکردن از تگ کنونیکال می‌تواند مشکلات حادی را به وجود بیاورد.

آدرس url غیر استاندارد

نکته دیگر در بحث اشتباهات سئو در برنامه نویسی ایجاد URL غیراستاندارد است. زمانی که با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی اقدام به ساخت آدرس صفحات می‌کنیم، باید در نظر داشته باشیم که url باید استاندارد و کوتاه باشد و در آن‌ها از علامت‌هایی مانند نقطه، کاما، کروشه، آپاستروف، اعداد و حروف و کلمات اضافه استفاده نشده باشد. در این صورت سئو صفحه به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت.

اهمیت کد نویسی در سئو

استفاده از تگ‌های صحیح هدینگ

استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ یکی از مهم‌ترین مواردی است که یک برنامه نویس باید در زمان طراحی سایت رعایت کند و باید بداند که هر تگ را در کدام قسمت استفاده کند و از استفاده بیش از حد تگ‌های هدینگ پرهیز کند.

اهمیت بهینه سازی کدها بر سئو سایت

بهینه‌سازی کدها می‌تواند بر عملکرد صحیح سایت تأثیر مثبتی داشته باشد. این امر نشان‌دهنده‌ی اهمیت سئو در برنامه نویسی است؛ زیرا وجود کدهای زیاد و پیچیده باعث کاهش سرعت سایت می‌شود و سئو سایت را دچار مشکل می‌کند. ما در این مقاله به مبحث “سئو در برنامه نویسی چیست؟” و همچنین به بررسی چند اشتباه متداول در برنامه نویسی پرداختیم که می‌تواند تا حد زیادی سئو سایت را تحت‌تأثیر قرار دهد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

موضوعاتی که در مقاله " سئو در برنامه نویسی چیست و تأثیر قالب سایت بر سئو " پوشش داده شد

سئو در برنامه نویسی چیست، اموزش سئو، سئو چیست به زبان ساده، چگونه سئو کار شویم، آموزش صفر تا صد سئو رایگان، سئو چیست، سئو سایت رایگان، کد های سئو و سئو در برنامه نویسی و تأثیر اشتباهات برنامه نویسی در سئو سایت اهمیت زیادی دارد اما این اشتباهات چه چیزی ممکن است باشد و به چیزی منجر میشود؟ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان کاژه در7 روز هفته

جشنواره طراحی سایت

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

به  مدت محدود سایتتو با قیمت قالب آماده،
به صورت اختصاصی طراحی کن