بازاریابی محتوا در اینستاگرام و 10 نکته کلیدی فوق‌العاده که باید بدانید

فهرست

از آنجایی که اینستاگرام در واقع یک اپلیکیشن انتشار محتوای تصویری است، یک پلتفرم عالی برای معرفی و تبلیغ محصول یا خدمات‌ شما به شمار می‌آید. ارزش بازاریابی محتوا در اینستاگرام آن‌قدر بالا است که بسیاری از کمپانی‌های بزرگ آن را به دیگر روش‌های بازاریابی ترجیح داده‌اند.

بازاریابی محتوا در اینستاگرام به چه معناست؟

یکی از بهترین روش‌ها برای بازاریابی محصولات یا خدماتتان، بازاریابی محتوا در اینستاگرام می‌باشد. اینستاگرام روش‌های زیادی در اختیار شما قرار داده است که شما بتوانید، محتوای تولید شده خود را از طریق آن‌ها به مخاطبان خود نمایش و به اشتراک بگذارید. به طور مثال می‌توانید محتوای خود را از طریق پست، استوری و قابلیت igtv اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

به طور کلی تولید هر محتوایی در اپلیکیشن اینستاگرام، یک هدف خاص دارد؛ از اصلی‌ترین هدف تولید محتوا در این شبکه اجتماعی جذب مخاطب و دیده شدن است. به همین دلیل بسیاری از کسب و کار‌ها، از بازاریابی محتوا در اینستاگرام استفاده و کسب‌وکار خود را به اشتراک می‌گذارند؛ اما استفاده از این روش بازاریابی دارای یک سری اصول می‌باشد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

پیشنهاد می‌کنیم بازاریابی و مدیریت شبکه های اجتماعی خود از جمله اینستاگرام، لینکدین و … را به تیم کاژه با سال‌ها تجربه در زمینه تولید محتوا و مدیریت پیج های اینستاگرام بسپارید.

چرا بازاریابی محتوا در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است؟

باید راه درست انتقال پیام در تولید محتوا در اینستاگرام را آموزش ببینید. تولید محتوا اینستاگرام اصول و قوانین مخصوص به خود را دارد. هدف از تولید محتوا در اینستاگرام تنها سرگرمی و لذت بردن مخاطبان نمی‌باشد. خیلی از کاربران نمی‌دانند چه محتوایی و برای چه مخاطبانی تولید کنند. با گسترش فضای دیجیتال و محیط آنلاین ویروس کرونا، مشاغل زیاد و مختلفی به بازار کار در زمینه دیجیتال افزوده شدند.

بازاریابی محتوا در اینستاگرام

پایه همه‌ی شبکه‌های اجتماعی، مخاطب است. باید محتوایی که ایجاد می‌کنید کاربر پسند باشد و کاربران را به سمت خود جذب کند. در این مطلب، اصول کلیدی بازاریابی محتوا در اینستاگرام و نکاتی را برای شما بازگو می‌کنیم تا شما بتوانید در کسب وکار خود موفق و رشد روز افزون داشته باشید.

10 نکته کلیدی برای بازاریابی محتوا در اینستاگرام

 1- تولید محتوا اینستاگرام دارای کیفیت بالا

همیشه از کیفیت حرف زده‌ایم. کیفیت بالا در بازاریابی محتوا در اینستاگرام از حیاتی‌ترین موارد محسوب می‌شود. هر گاه قصد خرید وسیله‌ای را داریم برای ما مهم‌ترین اصل کیفیت است. در تولید محتوا اینستاگرام و در کل در بازاریابی محتوا در هر شبکه ی اجتماعی کیفیت حرف اول را می‌زند.

شما اگر عکس یا ویدیو محصول را در پیج خود قرار می‌دهید باید از کیفیت بالایی استفاده کنید. حتماً به مقیاس و حجم فایل‌هایی که بارگذاری می‌کنید توجه کنید. برای مثال تولید محتوای یونیک یا محتوای خلاقانه و منحصر به فرد می‌تواند بیشترین کمک را برای موفقیت پیج اینستاگرام شما داشته باشد.

 2- محتوا باید جنبه بصری داشته باشد.

می‌دانید که اینستاگرام با شبکه‌های اجتماعی دیگر متفاوت است و این تفاوت در نوع تولید محتوا اینستاگرام مشخص می‌شود. به همین دلیل جنبه بصری در اینستاگرام  اهمیت زیادی دارد. هر چقدر شما به جنبه بصری بیش‌تر توجه کنید در بازاریابی محتوا در اینستاگرام موفق‌تر خواهید بود.

3- به شخصیت مخاطبان توجه کنید.

یک نکته اساسی در بازاریابی محتوا در اینستاگرام توجه به شخصیت مخاطب است. منظور از توجه به شخصیت مخاطب یعنی باید در مرحله اول به نوع مخاطبانی که قرار است جذب کنید توجه کنید.

همه‌ی مخاطبان برای شما و کسب و کارتان مفید نخواهد بود. با توجه به نوع کسب‌وکارتان به دنبال مخاطبان خود باشید. برای مثال اگر شما به فروش محصولات کمک درسی مشغول هستید پس باید به دنبال دانش‌آموزان باشید.

علاوه بر دانش آموزان به سراغ مخاطبانی مثل پدر و مادری که فرزندان مدرسه‌ای یا کنکوری دارند باشید. پس مهم‌ترین کار برای این که شما را به هدفتان نزدیک کند، باید مخاطبان خود را بشناسید. پس باید میانگین سنی، جنسیت، شغل، علاقه‌مندی‌های مخاطبان را بررسی کنید.

نکته: اگر مخاطب مناسب را پیدا نکنید می‌تواند به یک مخاطب متضرر برای شما تبدیل شد.

شخصیت مخاطبان

4- رقبایتان را تحلیل کنید

یک تحلیل دقیق از وضعیت بازار و رقبا کمک بزرگی به بازاریابی محتوا در اینستاگرام می‌کند. تحلیل دقیقی از وضعیت رقیبان خود در اینستاگرام داشته باشید. با تحلیل فعالیت و محتوای آن‌ها متوجه می‌شوید که چه نوع محتوایی در بین کاربران طرف‌دار بیشتری دارد و با درنظرگرفتن نقاط قوت و ضعف آن‌ها، صفحه بهتری را سامان‌دهی کنید‌.

برای تحلیل بهتر در پست‌های آن‌ها به مواردی مثل تعداد لایک، کامنت، هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنند، کپشن‌ها و تعداد پست‌هایی که در هفته منتشر می‌کنند را در نظر داشته باشید.

 

۵-بیزینس اکانت داشته باشید.

قبل از شروع بازاریابی محتوا در اینستاگرام خود یک گام موثر وجود دارد؛ اکانت عادی خود را به بیزینس اکانت تبدیل کنید؛ با این کار دست شما برای قرار دادن اطلاعاتتان در پیج باز می‌شود. همچنین برای شما دکمه تماس و دکمه ایمیل و ویژگی‌های دیگر نیز اضافه می‌شود.

با استفاده از آمارهایی که اینستاگرام در اختیار اکانت‌های بیزینس قرار داده، تست عمیق‌تری روی وضعیت و کیفیت اکانت خود داشته باشید.

 

6- برای رسیدن به موفقیت صبر کنید!

یک تجربه موفق از بازاریابی محتوا در اینستاگرام نیازمند صرف وقت و انرژی به صورت مستمر و مداوم است. پس ناامید نشوید. به هیچ وجه دست به دی‌اکتیو کردن اینستاگرام نزنید. به هیچ وجه از روش‌های غیرمعقول و آسان را برای رسیدن به موفقیت سریع در این فضا استفاده نکنید!

مثلا یکی از روش‌هایی که در گذشته طرفداران زیادی داشت، خرید فالوور فیک بود! این کار باعث می‌شود نرخ تعامل پیج شما به شدت کاهش یافته و پست‌های شما بسیار کمتر دیده شود. به همین دلیل بسیاری از پیج‌ها اقدام به حذف فالوور فیک خود کردند. علاوه بر آن در آپدیت جدید اینستاگرام این فالوورها به‌صورت خودکار حذف می‌شوند!

 

7- هشتگ های مناسب

استفاده درست از هشتگ‌ها، راهی رایگان و مناسب برای دیده شدن بیشتر پست‌های شما است. با راه‌اندازی طوفان فکری با بقیه اعضای گروهتان و یا آنالیز پست‌های موفق صفحه‌های رقیبانتان یا هم موضوع خود، سعی کنید بهترین هشتگ‌ها را برای بازاریابی محتوا در اینستاگرام پیدا کنید و آن‌ها را به کار بگیرید.

سعی کنید یک هشتگ اختصاصی و شخصی برای صفحه خود بسازید و در یک روز مشخص از هفته محتوایی مناسب با آن هشتگ در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید. این کار به درگیر شدن بیشتر مخاطبان با محتوای شما کمک زیادی می‌کند.

هشتگ های مناسب

انواع هشتگ:

  • هشتگ توضیح

در راستای دسته بندی موضوعات و یا انتقال حس محتوای پست شده به مخاطب شما استفاده می‌شود.

  • هشتگ برند

شرکت‌های گوناگونی از هشتگ برندشان برای معرفی برند خود استفاده می‌کنند. این هشتگ به طور ثابت روی تمام پست ها ثبت و معرف کسب و کار شما است.

  • هشتگ کمپین (مدت دار)

در مدت زمان‌های کوتاه و مشخص و در یک مسابقه یا یک رویداد، طراحی و استفاده می‌شوند و پس از مدت زمان مشخصی به پایان می‌رسند.

نکته: می‌توانید هشتگ‌های پرکاربرد و خاص را با هم ترکیب کنید. به همچنین نباید در استفاده از هشتگ‌ها زیاده‌روی کنید. هشتگ های مناسب با جستجو و تعامل مخاطبان با پست‌های شما رابطه مستقیمی دارد.

 

8- محصولاتتان را تگ کنید تا پست‌های قابلیت خرید داشته باشد.

یک ایده هوشمندانه بازاریابی محتوا در اینستاگرام افزودن قابلیت فروشگاه در آن که به این معنی که فالوورهایتان مجبور نیستند برای خرید به وب سایتتان از طریق لینک Bio مراجعه کنند به جای آن می‌توانند از طریق همان پست و تنها انتخاب تگ محصول مورد نظر خرید کنند.

این یک استراتژی و ایده عالی برای بازاریابی محتوا در اینستاگرام به شمار می‌آید. این‌که هر کاری انجام دهید که خرید را برای مشتریانتان و فالوهایتان ساده‌تر کنید ایده بسیار خوبی است. پس لطفا از کپشن “برای اطلاع از قیمت به دایرکت مراجعه فرمایید” جدا خودداری کنید.

 

9-تگ موقعیت مکانی

با تگ موقعیت فیزیکی مکان کسب و کارتان مشتریان محلی را به خودتان جذب کنید.

 

10- ارتباط نزدیک و صمیمی با مخاطب خود داشته باشید.

ارتباط با مخاطب‌ها که به طور کلی مهم و اساسی محسوب می‌شود و برای پیشرفت در فضای اینستاگرام لازم است. بدون شک که ارتباط صمیمی  که شما با مخاطبان برقرار می‌کنید وفاداری آن‌ها را به همراه خواهد داشت و محبوبیتتان را روز افزون می‌کند.

همچنین اگر مخاطبان و فالوورها علاوه بر محتواهای گرافیکی و از پیش آماره شده، چهره انسانی برند شمارا ببینند بی تاثیر نیست. به طور مثال برای گفتن نکات محصولات یا هر موضوعی می‌توانید از طریق  استوری با مخاطب خود به شکل اصطلاحاً فیس تو فیس ارتباط برقرار کنید.

ارتباط با مخاطب

تا این قسمت سعی کردیم تا به 10 مورد از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکات بازاریابی محتوا در اینستاگرام اشاره کنیم. اما این نکات با داشتن یک تقویم محتوایی مناسب به موفقیت می‌رسند. 

چطور تقویم محتوایی برای اینستاگرام داشته باشیم؟

مهم‌ترین پایه‌های بازاریابی محتوا در اینستاگرام ایجاد تقویم محتوایی است که البته ایجاد یک تقویم محتوایی کار آسانی نیست و نیاز به تخصص در آن دارد؛ ولی می‌توانید با رعایت یک سری اصول، یک برنامه ریزی دقیق برای محتوای خود داشته باشید.

تقویم محتوایی شما باید به شکلی باشد که به طور خیلی زیاد، بین پست‌های اینستاگرام شما وقفه زمانی به وجود نیاید و همچنین نباید در انتشار محتوا زیاده روی کنید.

یکی از مواردی در اینستاگرام مخاطب را جذب می‌کند، نظم در پست گذاری است. ما پیشنهاد می‌کنیم که بر اساس قابلیت “insights” اینستاگرام یا هر ابزار دیگری، بهترین زمان برای پست گذاری را انتخاب کنید و خود را پایبند نمایید که در زمان مقرر پست مورد نظر خود را منتشر نمایید.

تجربه نشان داده بهترین زمان برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود در ساعات 9 تا 1 شب است.

5/5 - (1 امتیاز)

موضوعاتی که در مقاله " بازاریابی محتوا در اینستاگرام و 10 نکته کلیدی فوق‌العاده که باید بدانید " پوشش داده شد

ارزش بازاریابی محتوا در اینستاگرام آن‌قدر بالا است که بسیاری از کمپانی‌های بزرگ آن را به دیگر روش‌های بازاریابی ترجیح داده‌اند. تکنیک بازاریابی اینستاگرام را در این مقاله یاد بگیرید.

نمونه تولید محتوا در اینستاگرام، آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان، ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام، بهترین پیج های تولید محتوا در اینستاگرام، قیمت تولید محتوا در اینستاگرام، صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام، ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام، پکیج تولید محتوا اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان کاژه در7 روز هفته

جشنواره طراحی سایت

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

به  مدت محدود سایتتو با قیمت قالب آماده،
به صورت اختصاصی طراحی کن