نمونه بیزینس پلن استارت آپ + دانلود + نحوه نوشتن

فهرست

یکی از نکات مهم در راستای به موفقیت رسیدن یک استارت‌آپ، یک نمونه بیزینس پلن استارت آپ جامع و کامل است. اگر شما ایده راه‌اندازی یک استارت‌آپ را دارید باید برای استارتاپ خود به دنبال جذب سرمایه گذار باشید. چطور می‌توانید سرمایه‌گذار را مجاب به همکاری با خودتان کنید؟ توضیحات خود را از کجا شروع می‌کنید؟ آیا برای سؤالات سرمایه‌گذار جواب درست و راضی کننده‌ای دارید؟ اصلاً برنامه‌ای برای آینده استارت‌آپ خود دارید؟ هر مرحله از استارت‌آپ شما چقدر زمان می‌برد تا نتیجه دهد؟ اگر برای تمامی این سؤالات جواب مناسبی داشته باشید، بیزینس پلن استارت‌آپ شما آماده است.

در پایان این مقاله یک نمونه بیزینس پلن استارت آپ را برای شما قرار داده‌ایم اما باید برای نوشتن بیزینس پلن استارت‌آپ چند نکته را رعایت کنیم که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نکات لازم برای نوشتن بیزینس پلن استارت‌آپ

برای نوشتن یک بیزینس پلن باید تمامی مراحل و بخش‌های استارت‌آپ به‌صورت کاملاً شفاف، راضی‌کننده و به‌صورت کامل و جامع توضیح داده‌ شود. در ادامه مواردی را که باید حتماً در نوشتن بیزینس پلن استارت‌آپ خود به آن بپردازید را بیان می‌کنیم.

بیزینس پلن

  • بر اساس نیاز مخاطب بنویسید

قبل از نوشتن بیزینس پلن استارت‌آپ باید مشخص کنید چه کسی قرار است آن را بخواند.

هدف شما از نوشتن این بیزینس پلن چیست؟ به دنبال شریک هستید یا به دنبال سرمایه‌گذار؟

اگر برای یک سرمایه‌گذار می‌نویسید باید بدانید که سرمایه‌گذار به دنبال توضیحاتی است که بازگشت سرمایه و پول خود را مشخص کند. یا اگر برای یک مدیر مالی می‌نویسید باید بدانید که او در توضیحات شما به دنبال راه‌حلی برای بازپرداخت وام شما است.

پس قبل از شروع نوشتن بهتر است به‌خوبی مخاطب خود را بشناسید و مطابق با سؤالات و خواسته‌های او بیزینس پلن خود را ارائه دهید.

  •  بازار را به‌خوبی بسنجید

شناخت شما از بازار و تحقیقات بازاریابی‌ای که شما انجام می‌دهید برای سرمایه‌گذار بسیار مهم است. پس در بیزینس پلن خود حتماً بازار را به‌خوبی بررسی  کرده و اطلاعات کامل و دقیقی از آن در اختیار مخاطب خود قرار دهید.

شناخت شما از بازار، میزان آگاهی شما از فرصت‌ها و تهدیدات را نشان می‌دهد و به خود شما نیز در برندسازی، فروش و در نهایت رسیدن به موفقیت کمک بسیار زیادی می‌کند. البته این را در نظر داشته باشید که در بیزینس پلن خود حتماً از آمار و ارقام واقعی استفاده کنید و سعی در به اشتباه‌ انداختن خودتان و سرمایه‌گذار نداشته باشید.

هر کسب و کاری نیاز به یک وب سایت دارد. برای طراحی سایت خود همین حالا اقدام کنید.

  • رقبای خود را بشناسید

شناخت رقبا به درک بهتر بازار کمک می‌کند. رقبای شما چه کسانی هستند؟ چه نکات ضعف و قدرتی دارند؟ چه فرصت‌ها و چه تهدیدهایی را برای شما ایجاد می‌کنند؟ فعالیت آن‌ها چه تأثیری بر روی استارتاپ شما خواهد داشت؟

شما باید در بیزینس پلن خود یک استراتژی درست و هدفمند برای مقابله و رقابت با آن‌ها داشته باشید که نظر مخاطب شما را به‌خوبی جلب کند. در پایان این مقاله یک نمونه بیزینس پلن استارت آپ برای دانلود قرار داده‌ایم که به‌خوبی نحوه تحلیل رقبا در آن نشان داده شده است.

  • به جزئیات بپردازید

بیزینس پلن باید به‌صورت مستقیم به بیان کلیات و مسائل اساسی استارت‌آپ شما بپردازد، اما ارائه جزئیات جذاب را فراموش نکنید. این جزئیات جذاب، مناسب و کافی است که اعتماد مخاطب را جلب می‌کند.

  • رزومه خوب اعضای استارت‌آپ

اگر مدیران استارت‌آپ دارای رزومه خوبی هستند بهتر است این رزومه به‌صورت نامحسوس و کاملاً حرفه‌ای در بیزینس پلن درج شود. جذب اعتماد سرمایه‌گذاران یکی از نکات بسیار مهم است که از این طریق راحت‌تر به دست می‌آید.

A1371C14 B37B 4E3F 851E C4EA7053F906

  • امتیازات و فرصت‌های سرمایه‌گذار را به او بگویید

اگر به دنبال سرمایه‌گذار هستید، به طور واضح و شفاف، فرصت‌ها و امتیازاتی که آنان از سرمایه گذاری به دست می‌آورند را به آنان بگویید.

چرا سرمایه‌گذار باید به جای رقیب شما روی شما سرمایه‌گذاری کند؟

شما چه ویژگی منحصر به فردی دارید که امتیاز بیشتری به سرمایه‌گذار می‌دهد؟

  • مهم‌ترین بخش؛ اطلاعات مالی

شاید مهم‌ترین بخش یک بیزینس پلن، بخش مالی آن باشد. شما باید اطلاعات جامع و کاملی را در این بخش ارائه دهید علل خصوص اگر مخاطب شما یک سرمایه‌گذار باشد.

درست است که این بخش باید کامل باشد اما سعی کنید آن را به ساده‌ترین نوع ممکن بیان کنید. از تحلیل‌های مالی پیچیده و نمودارها و جداول مالی غیرضروری که نه تنها نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شما نیست، بلکه باعث سردرگمی مخاطب می‌شود پرهیز کنید.

  • خلاصه  اجرایی

یک خلاصه اجرایی معمولاً در ابتدای بیزینس پلن قرار می‌گیرد و بخش‌هایی از استراتژی، ‌دیدگاه‌ها، سیاست‌های مدیریتی و … را بیان می‌کند.

یک سرمایه‌گذار باید با خواندن خلاصه اجرایی شما و بررسی عوامل و نمودارها، به‌راحتی به ماهیت کسب و کار شما پی ببرد. یک خلاصه اجرایی مناسب باید مخاطب را جذب کند تا بقیه بیزینس پلن را بادقت مطالعه کند.

DBB9A8D1 A1FF 42DE A45B AFEC1A8AE299

  • مشاوره بگیرید

حتماً بعد از آماده شدن نسخه اولیه بیزینس پلن استارتاپ خود آن را به یک مشاور کسب‌وکار ارائه دهید تا با دیدگاهی نقادانه مشکلات احتمالی آن را به شما گوشزد کند.

  • از کاربرد واقعی بیزینس پلن غافل نشوید!

بیزینس پلن در واقع یک ابزار برای ارزیابی عملکرد و یک راهنمای برای پیاده‌سازی استراتژی و توسعه کسب‌و‌کار شما است.

  1. یک بیزینس پلن خوب شامل اهداف خاص، زمان‌بندی مناسب و مسئولیت‌های شفاف است.
  2. یک بیزینس پلن خوب باید به‌صورت دائم، به‌روزرسانی شود و مورد بررسی قرار گیرد.
  3. یک بیزینس پلن خوب، تمرکز شما را روی نیازهای اصلی و اهداف نگه می‌دارد.

اجزای ضروری یک نمونه بیزینس پلن استارت آپ چیست؟

طرح کسب‌وکار استارتاپ، شامل اجزای کلیدی مختلفی است، از جمله:

  • خلاصه اجرایی: مروری مختصر از ایده کسب‌وکار، اهداف و استراتژی‌های آن.
  • توضیحات شرکت: ارائه اطلاعات دقیق درباره مأموریت، چشم‌انداز، ارزش‌ها و ساختار قانونی استارت‌آپ.
  • تجزیه‌وتحلیل بازار: تحقیق عمیق در مورد هدف شرکت، روند بازار و تجزیه‌وتحلیل رقبا.
  • محصول یا خدمات: توضیح دقیق در مورد محصول یا خدماتی که استارت‌آپ ارائه می‌دهد و چگونگی امکان موفقیت در بازار.
  • استراتژی بازاریابی: ارائه برنامه دقیق بازاریابی برای جذب مشتریان و ترویج محصول یا خدمات.
  • ساختار سازمانی: توضیح کامل در مورد چگونگی مدیریت و ساختار داخلی سازمان.
  • مالیات و مدیریت مالی: مشخص‌بودن برنامه مالیاتی و نحوه مدیریت مالی استارت‌آپ.
  • پیش‌بینی مالی: تخمین‌ برآوردهای مالی برای آینده و ارائه ماهانه نمودارهای مالی.
  • توضیح در مورد تیم: اطلاعات درباره اعضای کلیدی تیم اجرایی و مشارکت‌کنندگان در طرح.
  • خطرات و فرصت‌ها: تشخیص خطرات ممکن و فرصت‌های احتمالی پیشه روی استارت‌آپ.

کسب و کار آنلاین خود را به آژانس کاژه بسپارید. خدمات ما مدیریت شبکه‌های اجتماعی، طراحی سایت اختصاصی، سئو و تنظیم استراتژی برای رشد کسب و کار شما است.

نکات پایانی یک نمونه بیزینس پلن استارت آپ عالی!

در پایان باید بگویم که یک بیزینس پلن خوب باید محصولات، خدمات، مشتریان، رقبا، مدیریت، عملیات، مالی، برنامه‌های توسعه‌ای، اهداف کلان و استراتژی‌های شما را به طور واضح و شفاف بیان کند.

تمامی این نکات باید در نمونه بیزینس پلن استارتاپ شما ذکر شود و عدم بیان هرکدام از آن‌ها باعث ناقص شدن بیزینس پلن شما می‌شود.

  • دانلود فایل ورد نمونه بیزینس پلن استارت آپ

در ادامه یک فایل ورد حاوی یک نمونه بیزینس پلن استارت آپ را برای شما قرار داده‌ایم تا درک بهتری از نوشتن یک بیزینس پلن برای استارت‌آپ داشته باشید.

 

4.8/5 - (6 امتیاز)

موضوعاتی که در مقاله " نمونه بیزینس پلن استارت آپ + دانلود + نحوه نوشتن " پوشش داده شد

نمونه بیزینس پلن آماده رایگان نمونه بیزینس پلن doc نمونه بیزینس پلن pdf نمونه بیزینس پلن تکمیل شده نمونه بیزینس پلن کسب و کار اینترنتی نمونه بیزینس پلن شرکت تولیدی pdf چگونه بیزینس پلن بنویسیم نمونه بیزینس پلن شرکت ساختمانی نمونه بیزینس پلن استارتاپ ارکان اصلی بیزینس پلن بیزینس پلن چیست pdf نمونه بیزینس پلن شرکت خدماتی نمونه بیزینس پلن شرکت تولیدی بیزینس پلن کسب و کار نمونه بیزینس پلن تکمیل شده نمونه بیزینس پلن شرکت تولیدی سایت بیزینس پلن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان کاژه در7 روز هفته

جشنواره طراحی سایت

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

به  مدت محدود سایتتو با قیمت قالب آماده،
به صورت اختصاصی طراحی کن